9 Mart 2015 Pazartesi

BİR BEN MİYİM TUHAF



 Artık bazı yazarları okuyamıyorum !!!
Nedenini çok düşündüm.

Belki zaman içinde okuma kriterlerim değişti, belki yazar yeni romanlarında kendini sürekli tekrar etti, belki okuma hızıma ara veremiyorum; eskiden bayıla bayıla okuduğum yazarları artık okuyamaz oldum ben !!!!

Çok değil bundan beş on  yıl önce yeni kitapları çıksın diye gözünün içine baktığım yazarlar artık ilgimi çekmiyor.
Zaten tuhaf da bir huyum vardır benim.
Diyelim ki bir yazarın bir romanını beğendim, ardı ardına bütün kitapların alıp okumam . Haa eğer yazarı beğendiysem mutlaka diğer kitaplarını alır kitaplığıma koyar ve yavaş yavaş okurum.

Bu artık okuyamadığım yazarlara benden giden yazarlar adını koydum kendimce.
 Bu yazarların Türk yazar olması da daha çok düşündürüyor beni.

Bu arada benimle kalan yazarlarım da var elbette. Ne yazarsa gözüm kapalı okurum dediğim ve gerçekten de okuduğum.
Isebel Allende bunlardan biri. Okumaktan hiç vazgeçemeyeceğim  bir yazar benim için. Son romanı Cinayet Oyunu'nu okuyorum, muhteşem gidiyor şimdilik.

Bu durum doğru mu değil mi, herkesin başına geiliyor mu, yoksa tuhaflık bende mi  bilmiyorum ?

İnsan sürekli değişim içinde olduğundan değişmiş olabilirim.
Şimdilik böyle teselli ediyorum kendimi :)

18 yorum:

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Bende de aynı durumlar oluyor. Değişik azı ya da yorumlarda sırası geldiğinde değiniyorum. Dünya görüşleri sebebiyle eskiden çok sevdiğim ama şimdi okumadığım ve okumayı düşünmediğim çok yazar var.(Orhan Pamuk, Oya Baydar, Ahmet Altan vs.)
Sevdiğim yazarların ise tüm kitaplarını almayı isterim zira hem yazarlık gelişimini izlemeyi, yıllar içerisindeki evrimini takip etmek için)
Diğer bekleyen pek çok kitabın bir yana bırakıp bende Allende'yi okumayı sürdürüyorum. Yorumlarımız bakalım nasıl olacak?

Makbule Abalı dedi ki...

Sanırım bu okur-yazar olmaktan kaynaklanan bir durum Zamana göre, yaşımıza ve konumumuza göre zevklerimiz ve alışkanlıklarımız, beğenilerimiz de değişiyor. Tuhaflık değil de -değişim- insan olmanın gereği.
Geçmişte Füruzan, Sevgi Soysal, Dostoyevski, Andre Maurois çok sevdiğim yazarlardı.Şimdi de öyle. Orhan Pamuk hiç alışamadığım yazarlardan.
İyi okumalar.

Handan dedi ki...

Ben de Allande'yi seviyorum:-)

atalet-buduar dedi ki...

durum bildiriyorum.. ayni..
atalet

atalet-buduar dedi ki...

durum bildiriyorum.. ayni..
atalet

Satır Arası dedi ki...

Yalnız değilsin canım ya.
Düşünürüm zaman zaman bende; kendime cevabım da, okuyoruz büyüyoruz ve farkındalığımız, beklentimiz artıyor kitaptan, yazardan. vs... diye düşünüyorum.
Öperim seni iyi geceler.

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Yaş ile yaşananlar ile zevkler değişebiliyor sanırım.Mesala 20 li yaşlarda bayıla bayıla okuduğum best sellerlar artık sıkıcı geliyor.Arada bir kafa dağıtmak için okuyorum.
Zülfü Livaneli kitapları ise favorim. Bu arada ben de sizin gibiyim.Bir yazarın kitaplarını peşpeşe okuyup çabuk tüketmek istemiyorum :) Sevgiler...

agresif prenses dedi ki...

buyuyoruz Gulsah`cim okudukca, yas aldikca ,dunya dondukce buyuyoruz ve eskiden zevk aldigimiz bazi seyler yerini yenisine birakiyor.yani tuhaflik yok normal bir durum bu :)

bilge dedi ki...

Yaş ve yaşamla ilgili olarak düşünceler zevkler hayat görüşleri değişiyor..yazılanlar bizim dünya görüşümüzle hayat felsefemizle örtüşmeyince zevk alamıyoruz maalesef...

mim i cevapladım nihayet kusura bakmayın geciktirdim..sevgiyle kalın..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mehmet Bilgehan Merki : Allende güzel gidiyor. Ben de sizin fikrinizi merak ediyorum.
Saygı ve sevgiler ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Maknule Abalı : Kesinlikle, değişim bence de. Her şey gibi okuma zevklerimiz de değişiyor. Orhan Pamuk Cevdet Bey ve Oğulları hariç benimi çin de öyle galiba :) Sevgi ve saygılar öğretmenim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Handan : Allende candır Handan'cım :)
Sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Atalet : Buna çok sevinidim, bu konuda yalnız olmadığıma :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gülşah : Katılıyorum ben de canım sana :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamze : Haklıyım değil mi? Arka arkaya aynı yazar okuyamama konusunda :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Agresif Prenses : Kesinlikle bunun büyümkel çok ilgisi var. Sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bilge : Demek ki hepimzde oluyor benzer durumlar. Teşekkürler bu arada MİM yanıtı için .:)
Sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Yaşadığınız şey çok normal. Aslında bu, iyi bir okuyucu olduğunuzu gösteriyor. Giderek daha kalitelisini arayan bir okuyucu... Blogunuza gelince harika manzarayla için açıldı. Sitenize de katıldım. siz de bana gelip katılırsanız çok mutlu olurum. Sevgiler... :)