18 Temmuz 2014 Cuma

BİR AMELİYAT HİKAYESİ



Akşamdan eşyalarımı topladım. Sabah saat onda hastanedeydik. Sakince yatış işlemlerimizi yaptık, odamıza çıktık.

Benden önce iki ameliyatı daha vardı doktorumuzun.

Bekleteceğiz biraz sizi, saat 15:00 gibi ameliyata alırız dediler.

Aman canıma minnet dedim; yanımda Deli duman vardı bir güzel onu okudum. - Bazen bu okuma alışkanlığımı seviyorum. İnsanın gerginliğini üzerinden atıyor.-

Neyse zaman geldi saat 14 : 45 'de hadi Özlem hanım dediler; bir baktım sedyeyle gelmişler. Üzüldüm o an. Yaa dedim, elim ayağım tutuyor  ameliyathaneye yürüyerek gidemez miyim? Olmaz dediler, kural bu, illa sedyeyle ineceksiniz !!!!

Neyse bindim sedyeye girdim ameliyathaneye.

Ameliyathanenin soğuk ortamını görünce bendeki o rahat hava kayboldu; bir gerildim, bir gerildim anlatamam.
Her zaman 10 ya da 11 'den yukarı çıkmayan tansiyonum birden 16'ya çıktı, kalp atışlarım hızlandı falan.

 Önceki yazımda doktora güven çok önemli dedim ya, doktorum geldi. Beni o halde görünce anestezi başlamadan önce bana iyi gelen bir konuşma yaptı :
" Ben  bu ameliyat masalarında çok böbrek nakli yaptım biliyor musun? Bir böbreği aldım, diğerinin yanına taktım. Hayat böyle bir şey, güven bana ameliyatın çok iyi geçecek "  dedi.

Sonra gözümü tekrar odada açtım.

Feci şekilde midem bulanıyordu. Kimseyi görmek istemiyordum. Kapalı olmasına rağmen çok zor bir ameliyat olmuş. Safra kesesi tamamen minik taşlarla dolmuş. Taşlar çok küçük olduğu için birbirine sürtmüş, safra kesesi duvarı aşırı kalınlaşmış, neredeyse kapalı ameliyatı açığa dönüştüreceklermiş. Dönüşmediyse, eminim ki bu da doktorun başarısıdır.

Ertesi gün taburcu oldum. Bu gün evdeki ikinci günüm, düne göre çok daha iyiyim. Ayakta ev içinde dolaşabiliyorum. biraz ateşim oldu, şimdi o da iyi. Sanırım vücudum tepki verdi. İç organlarım bir arkadaşlarından ayrıldılar kolay mı ama?

Kendime, sağlığıma daha çok dikkat etme kararı aldım bu ameliyatla birlikte. Sağlık gitti mi hiç bir şeyin önemi yok çünkü.

Ve bir kere daha anladım ki, dertler, sıkıntılar paylaştıkça azalıyor.
Arayan, soran, yorumlarıyla destek olan tüm arkadaşlarım çok teşekkür ederim. İyi ki blog sayfam var; yüz yüze gelsek de gelmesek de iyi ki tanıdım sizi ...



38 yorum:

tosbagalar dedi ki...

Çok geçmiş olsun.

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ameliyatınızın başarılı geçmesine çok sevindim.Tekrar geçmiş olsun...

Leylak Dalı dedi ki...

Çok geçmiş olsun, tez zamanda ayağa kalkmanı diliyorum...

kitap sanatı dedi ki...

çok geçmiş olsun
kısa sürede eski sağlığınıza kavuşursunuz inşallah...

Asis dedi ki...

Çok geçmiş olsun,en kısa zamanda gelmiş geçmiş olması dileğiyle..sevgiler.

Adsız dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun.

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Asuman Yelen dedi ki...

Geçmiş oldsun Özlem' cim.

Nesrin dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun , sağlıcakla kalman dileğiyle ...

Kitapçı Kedisi dedi ki...

Çok geçmiş olsun, bir daha da gelmesin. Soğukkanlılığınıza hayran oldum, sanırım ben kitap filan okuyamazdım. Kocaman sevgiler

G.o.D dedi ki...

Geçmişolsun=)

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

geçmiş olsun :/

hüznün tadı dedi ki...

Tekrar geçmiş olsun. Kendi ameliyatımı hatırladım. Zor. Sonuçta doktorunun ellerine hayatını emanet ediyorsun. Ben taşlarımı hala saklıyorum. Hangi stres altında bunları biriktirdim diye şaşıyorum.

pie kurabiye dedi ki...

Tekrar cok gecmış olsun canım,kendıne ıyı bak,

Adsız dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun. Acil şifalar diliyorum.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

çok geçmiş olsun. Safra kesesiyle ilgili benimde bir kere şüphelerim olmuştu. İnternetten okumadığım yazı ve video kalmamıştı. Bence çok başarılı geçmiş ameliyatınız. bundan sonrasında sağlıklı günler diliyorum.

Arzu Sarıyer dedi ki...

Geçmiş olsun Sevgili Özlem ,sağlıklı anlar dilerim.Sevgiler.

sevtap dedi ki...

Kitaplar ve sen ayrılmaz ikilisinix,ne mutlu sana.Tekrar cok cok geçmiş olsun canım.Allah dermansız dert vermesin. Dediğin gibi daha çok dikkat etmeliyiz aslında,bedenimiz çok kıymetli ama biz farkında degiliz... Opuyorum canım😘

Ece dedi ki...

İnşallah bir daha doktor-hastahane-ameliyathane girmesin hayatınıza. Çok geçmiş olsun

Oglak Kizlari dedi ki...

Haydi geçmiş olsun.

Anneannesini kaybetmiş anne

Satır Arası dedi ki...

Çoook geçmiş olsun Özlem'cim Allah şifa versin.
Doktor çok önemli ameliyatlarda ve ne şanslısın.
Sağlıklı günerin olsun ailenle bizimle.
Kızımla öptük seni :)

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Geçmiş olsun. Sağlıklı, mutlu ve neşeli günler sizin olsun. Sevgi ve saygılarımla.

annemahsustan dedi ki...

Çok geçmiş olsun...

annemahsustan dedi ki...

Çok geçmiş olsun...

Unknown dedi ki...

sizi ilk kez görüyorum ama ameliyat denilince bana birşey oluyor bende 3 4 ay öncesi bağırsak ameliyatı oldum kanser olduğum söylendi.hamdolsun şimdi daha iyiyim ama doktoruma gerçekten güvendim şimdi kemoterapi görmeye başladım ve inş bu zor dönemin arkasından iyi şeyler umut ediyorum sizinde inş herşey yolunda gider insanın hayatta herşey gelebiliyor başına yeterki sabır etmesini bilelim çok ama çok geçmiş olsun

MAVİANNE dedi ki...

çok çok geçmiş olsun
acil şifalar diliyorums
aman biran önce sağlıkğına kavuş canım

*mehtap dedi ki...

geçmişler olsun, en kısa sürede iyileşmeni dilerim..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@Tosbağalar : Canım sağol
@ Gamze Esra Ersöz : daha iyiyim canım sağol :)
@ Leylak dalı : Canım sağol ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@Kitap Sanatı : Çok teşekkür ederim canım daha iyiceyim :)
@Asis : Sağol Asiye'cim :)
@ O da Var Buddha : Çok teşekkür ederim

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@Asuman Yelen : Sağolun Asuman Hanım
@Nesrin : Nesrinim sağol :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@Kitapçı Kedisi : Sağol canım
@G.o. D : Teşekkür ederim :)
@Öküz : Öküz'cüm sağol. Safra kesemdeki taşlar sayesinde blogunla tanıitım. Bu da blog dünyasında benim için bir ilktir, haberin olsun :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@ Hüznün Tadı : Çok teşekkür ederim, sağolun
@Pie Kurabiye: Petek'im sağol canım
@Sanem'cim sağol canım
@Zeynep Özmen Ünlü : Canım sağol üst batın ultrasonu çektirdiğinde ne var ne yok ortaya çıkıyor aklında olsun.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@ Arzu Sarıyer : Sağol canım, çok teşekkür ederim.
@ Sevtap : Canım sağol ama bir haftada hepi topu bir kitap bitti. aslında keyif kaçınca kitap da okunmuyor ama artık hızlanabilirim, daha iyiyim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@ Ece : İnşaklah Ece'cim hiçbirimizin hayatına girmesin doktor, hasta, hastane ...
@ Oğlak KIzları : Çiğdemmm nasıl üzüldüm anneannene, allah sabır versin canım. Her anneanne vefatında kendiminki gelir aklıma.Mekanları cennet olsun ...
@ Gülşah : Sağol canım Gülşahım, vefalı arkadaşım benim...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@ Mehmet Bilgehan Merki : Çok , çok teşekkür ederim. güzel dilekleriniz hepimizin olsun :)
@ Anne Mahsustan : Sağol canım
@ Hayatım Kitap : Canım ,senin de sağlık problemlerin hallolsun dilerim. Buradan güzel haberler ver bize. Ben de takipteyim artık. Geçmiş olsun dileklerimle, sevgiler gönderiyorum ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@ Mavianne : Maviannem çok sağol canım. Ben de oğluşunu tebrik ederim. Başarıları daim olsun...
@ Mehtap : Canım çok teşekkür ederim, iyi olacağım inşallah :)

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Geçmişler olsun canım
bende 2010 Eylül ayında aynı operasyonla taşlardan beraberinde getirdiği sıkıntılardan kurtuldum. Maşallah sonrasında da hiçbir sıkıntım olmadı. Kesinlikle katılıyorum cerrahın mahareti çok önemli.
Dostçakalın, Sevgiler

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ness Kayfe/ Nesli : Ben de günden güne üzerimden yük kalkmış gibi bir duyguya kapılıyorum. Herhalde iyi olacak. Size de geçmiş olsun .
Sevgi ve dostlukla ...