20 Nisan 2014 Pazar

FALAN FİLAN



Evde yaptığımız minik bir tadilattan ötürü yazamadım.

Halen tadilat bitmiş değil, biteceği de yok. Bu minik olanı, büyük olanını düşünmek bile istemiyorum.

Bu tadilat neticesinde kendimle ilgili gözlemlerim şunlar oldu : 

1- Ben iflah olmaz bir eski eşya hastasıyım. Eskileri elimden kolay çıkaramıyorum. Oğlanın bebekliği ile ilgili öyle çok şey saklamışım ki, bir ara neredeyse bir yerlerden poşet içinde ilk kaka yaptığı bez falan çıkacak sandım ama çıkmadı !!!


2- Evde tadilat hiç bana göre değil. Genç kızlığını dağınıklık abidesi olarak geçiren ben; evde düzenin kaçmasına, evin dağılmasına tahammül edemez olmuşum da haberim yok !!! Her şey yerli yerinde olmalı o kadar !!!!

3- Bu tadilatların en güzel tarafı eski eşyaları bulmak. 

Üşenmeden İstanbul'dan Antalya'ya hatıra defterlerimi, lise ve üniversite defterlerimi, kitaplarımı getirmişim. 

Çocukluğumun yegane kitap serisi olan Milliyet Çocuk Serisi'ni getirmişim. Ne hoş bir seriydi. Okuma alışkanlığını kazanma nedenim olan kitaplardı onlar, kıyamamışım İstanbul'da bırakmaya ...
4- Orta okulda bir İngiliz Kalem arkadaşım vardı. "Pen Friend" derdik o zamanlar. Kızın bana yazdığı kartları, gönderdiği hediyeleri buldum. Bir de bunları saklamışım. Bu  penfriendle bir anım da vardır. Kızla böyle mutlu mutlu mektuplaşıyorduk sonra bir ara kurban bayramı girdi araya. Ben de ona dilim döndüğünce Kurban bayramını anlattım mektubumun birinde. O zamandan sonra bu benim "pen firend"den bir daha mektup gelmedi. Kim bilir bayramı nasıl anlattım, ya da o nasıl anladı yazdıklarımı?

4- Eski mektuplarımı buldum. Ne güzel o zamanlar mektup yazardık birbirimize. Şimdi her şey bir tık kadar kolay. Bunların içinde benim için en özel olan anneannemin mektubu oldu. Ne güzel yazardık anneannemle birbirimize.
Söz uçar yazı kalır dedikleri bu olmalı.


Bu günlerde böyleyim. Ev tadilatı, eski eşyalar, anılara yolculuk, eski fotoğraflar falan filan ...

17 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Ne güzeldir bilirim Özlemim,
hatta torunlarına bile giydirebileceğin şeylerin olması. Ben çocuklarımın bazı şeylerini torunlarıma giydirebildim. Çok anıları da gözden çıkardım ama çok özelleri sakladım. Çocuklarımın kitapları şimdi torunlarımın kitaplığında.
Çok güzel oluyor canım yaaa
Kolay gelsin,kolay bitsin.
Bu arada haydi iz bırakanları yazmaya.
Sımsıcak sevgiler...

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Bende de biriktirme huyu var.Ben de güzel anılar bırakmış her şeyi saklıyorum.İlkokul hatıra defterim, karnelerim, mektuplar...Kakalı bez ilerde benim dolabımdan çıkabilir :))
Tadilat için şimdiden kolay gelsin...

Oglak Kizlari dedi ki...

Ah, aynı seriden benimde var, dur kızıma çıkarayım.

Kıskanç anne

laleninbahcesi dedi ki...

Benim de vardı penfriendim...Bir Çinli oğlandı. İkinci mektupta birbirimize resimlerimizi gönderdik. Bu üçüncü mektupta bana aşık olduğunu yazdı ve olay bitti:)

AslıASLI dedi ki...

Sanırım evde tadilat yapılırken en secdiğim şeylerden biride kaybettiğim yada unuttuğum bir şeylerin ortaya çıkması :) bazen diyorumki keşke annem bazı şeylerimizi saklasaymış hepsini vermiş veya atmış.

Asis dedi ki...

Kolay gelsin,ben de bir ara yaşadım aynı durumu :) atıyorum atıyorum yine birikiyor ;) iş hayatından dolayı öyle fazla zamanımda olmuyor azıcık olsada dinlenmece tembellik...Sevgiler canım.

laleninbahcesi dedi ki...

her tadilatta neredeyse bir evlik eşya atarım. Yine de dolar nasıl olur anlamam

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaşamın Kıyısında : Ben de sakladım torunlara bir sürü şey Nurum. Ve fakat bu işlerin biteceği de yok :)
Çok sevgiler.
İlk iz yazımı yazdım bu arada bilgin olsun :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamze : Çok abartmışım bir bilsen Gamzem, çok sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamze : Çok abartmışım bir bilsen Gamzem, çok sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamze : Çok abartmışım bir bilsen Gamzem, çok sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ebru Köroğlu : Gelmez miyim, geldim çok beğendim blogunu takipteyim ben de, sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları : Çıkar tabii annesi Ada kız okusun hepsini, çok sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lalenin Bahçesi : Yaaa Lale'cim oluyordu öyle aşk meşk işleri pen friendler arasında, çok güldüm :) Sevgiler kocaman :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aslı Aslı : Yaaa bir de o var Aslı'cım sorma ben de bir sürü şey buldum :) Sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Asis : Yaaa dinlenmeye çok ihtiyacım var hiç sorma canım, benden de sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lalenin Bahçesi : O atma ve dolma işlerini bir çözebilsem sorun kalmayacak Lale'cim :)