15 Mart 2014 Cumartesi

HAYAT İZLERİM




Blogumun adı gibiyim bu aralar.

Hayat  İzlerim ...

Farklı bir anlamda ama; hayat geçip gidiyor ve ben, ayakta, üzgün, sus pus hayatı izliyorum.

Berkin ölüyor, Burak ölüyor bir gazeteci ülkemin başındaki kişiye şunu soruyor " Berkin'in ölümü piyasaları etkiledi mi " ?

Ben hayretle izliyorum ölümün para ile ilişkilendirilmesini ...

Cevap hemen geliyor kısa ve net  ; " Hayır etkilemedi . "

Ben şaşkınlıkla izliyorum; hani devlet adamı ya soru sorulan; hani bir de ufaktan etrafındakileri azarlar falan. Farklı bir tepki bekliyorum; " Burada bir vakitsiz ölüm var; evlat acısı yaşayan bir aile var; sen bu soruyu bana nasıl sorarsın falan gibi ... Yok !! Cevap kesin " Hayır etkilemedi " ....

Ve ben izliyorum ....

********

Bizim ev -yazılarımda  hep anlatmışımdır- cadde üzerinde.Kalabalık, insan dolu ve aslında gürültülü ...
Delileri de çok bizim caddenin !!!

Bir polaroid fotoğraf makinesi ile gezen amca var mesela, kendini yetmişli yıllarda sanan.

Bir başkası var çok zararsız kaldırımda oynuyor, sanki bir yerde oyun havası çalıyor da eşlik ediyormuş gibi.

Bir diğeri kadın, en zavallısı da o. Geçmişinde ne yaşadığını bilmiyorum, yakından bakınca bütün vücudu jilet ve bıçak iziyle dolu. Elinde sigarası avaz avaz bağırarak geçiyor caddeden.

Ve ben onları da izliyorum; itiraf edeyim bazen sokakta göbek atan o genç çocuğa özeniyorum .

Uçurumun kenarında yaşamanın tuhaf hislerini taşımaktansa sokakta göbek atacak kadar aklını yitirmesi insanın ... Ne bileyim işte ...

****

Bu aralar böyle oldum ben ölümler, genç ölümler, deliler, nereye gittiği, ne olacağı  belli olmayan bir coğrafyda yaşamak...

İyi şeyler olmuyor mu oluyor elbet. Zaten onlar olmasa iyice anlamsız olur hayat ... Onlar da bir sonraki yazımın konusu olsun.

*****

Böyleyim işte bu günlerde . Hayat geçip gidiyor ve ben izliyorum ...
İz bırakacağım anlar olsun istiyorum ...

Blog Not: Cumartesi için çok karamsar bir yazı oldu farkındayım. Biraz karamsarlık dağılsın diye erken baharı yaşayan güzel şehrimden bir fotoğraf koydum yazı başlığına  :)



16 yorum:

Asis dedi ki...

Hepimiz aynı durumdayız bu günlerde maalesef ama geçecek...tez zamanda geçmesi dileğimle...sevgiler.

Asuman Yelen dedi ki...

Bana da çok tanıdık geldi bu hal. Yalnız yazını okuyunca biraz korktum doğrusu. Artan cinayetler, intiharlar malum da aynı sokakta üç meczup! Bu neyin göstergesi...

Makbule Abalı dedi ki...

Günler, aylar, yıllar iz bırakarak geçiyor; Beynimizde, ruhumuzda içimizde... Günler birbirinden çok farklı değil, günleri karamsar yapanlar bunun bilincinde mi acaba?
Yazarak, okuyarak, konuşarak keşke daha sağlıklı düşünmeyi sağlasak.
Anlattığınız sokağın durumu çok ilginç. Eski bir gerçek öyküde padişaha halkın yoksullaştığı, sıkıntı çektiği anlatılmış. Her defasında "geçer, geçer" demiş. En sonunda "halk oynamaya başladı" denince "o zaman durum vahim, hemen önlem alın" demiş.
Dileriz üstteki fotoğraftaki gibi sakin, güzel ortamlarda sağlıklı bir toplum özlemimiz gerçekleşir.

sevtap dedi ki...

Hepimiz öyleyiz canım,o lider bu lider o parti bu parti ya da örgütler.Berkin'i,Burak'ı,şehitleri ve polisleri bile kullanıyor.Biri birine üzülüyor diğeri öbürüne.Biri Berkin'e Photoshop yapıyor diğeri Burak'a bu kadar mı vicdansızlaştı bu insanlar ya da öyleydi ben mi yeni fark ettim bilmiyorum ama oğullarımın geleceğinden son derece endişeliyim...Umarım face de paylaştığın fotoğrafın ışıltıları ülkemize de yansır ve tez zamanda herkes kardeşçe yaşmaya başlar...

*mehtap dedi ki...

aynı durumdayız çoğumuz, bahar bile bizi kendimize getiremiyor, bahar gibi tazecik gençlerimizi kaybedince..

MAVİANNE dedi ki...

malesef seyirci olduk
kendi hayatımızda
senin caddenin delileri de traji komikmiş doğrusu
öpüyorum seni
içini ferah tut
güzel güneşli günlerin gelmesi dileğimle
sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Ah be Özlem im, ah..

Bir diğer anne.

Özgür Tatlar dedi ki...

Güzel ulkenin güzel insanlarını bu hale getirenler utansın. Yangina Körükle giden liderler.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Asis : İnşallah canım geçecek tez zamanda :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Asuman Yelen : Asumna hanım caddeyi görmelisiniz bence de çok vahim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Makbule Abalı : Güzel günler yaşayalım Makbule Hanım hak ediyoruz çünkü ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sevtap : Umarım Sevtap'cım, ve dilerim tüm kalbimle...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mehtap : katlanması çok acı Mehtap'cım çok ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi Anne : Gelsin Maviannem hak ediyoruz çünkü ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları : Hiç sorma Çiğdem'cim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Özgür Tatlar : Ve böylece ülkeyi iyice açmaza sürüklüyorlar haberleri yok !!!