16 Aralık 2013 Pazartesi

BENİM BABAM


Cumhuriyetin ilanından altı yıl sonra doğmuş, bir cumhuriyet çocuğu.
İkinci dünya savaşının sancılarını yaşamış, ekmeği karneyle almış, fakir hem de çok fakir bir ailenin oğluymuş, yine de okumaya tutkunmuş.

Gaz lambasında ders çalışırmış. Matematik en sevdiği ders olmuş yıllarca.
Zor şartlarla askeri okula girmiş. Deniz Subayı olmuş. Teğmenken annemle tanışmış. Kendi ifadesiyle, " görür görmez " anneme aşık olmuş. Evlenmişler. Önce bir oğulları olmuş fakat bebek ölmüş. Ölen oğlunu hiç unutamamış. Ardından ben ve kardeşim doğmuşuz. Çocukları onun için çok değerli olmuş.

Kitap okuma tutkusunu çocuklarına da aşılamış. İşe, eve şahane bir kütüphane kurmakla başlamış. Özellikle büyük kızına - bana - akşamları işten gelirken kitap getirmeyi alışkanlık edinmiş.

Yıllar geçmiş, ufak tefek sağlık sorunları dışında sağlığı hiç bozulmamış. En sevmediği şey hastane ve doktora gitmekmiş. Bunun için sağlığına hep dikkat etmiş.

Hayata o kadar bağlıymış ki, yaşlandığının farkına daha iki yıl önce varmış. Çocuklarına gençliğin çok önemli ve değerli olduğunu söyler dururmuş.

Uğursuz 2013'ün haziran ayında ilk ciddi rahatsızlığını yaşamış. Hastaneye yatmış, tedavi olmuş ama. İyileşerek ve mutlu evine dönmüş.

Şimdi yıllar önce içtiği sigaranın kendine hediyesi olan KOAH yüzünden yoğun bakımda. Yine istemeyerek gitti hastaneye ve uyuyor, uyutuluyor.
Sanki çok uzun bir yolculuktan gelmiş de dinleniyor gibi.

Nefesimizi tuttuk uyanmasını bekliyoruz !!!!!


12 yorum:

lale dedi ki...

Özlemcim, dayımda da aynı şeyleri yaşadık ve kendine gelir gelmez sigarayı bıraktı. Üç yıl oldu, sağlığına kavuştu.

Baban eskisinden çok daha iyi olacak.

Çok çok geçmiş olsun.

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Çok geçmiş olsun :( İnşallah uyanacak ve iyi olacaktır. Gönlünüzü ferah tutun.

gonca keskin dedi ki...

geçmiş olsun Özlemcim, ben de duyduğumdan beri nefesimi tuttum sizlerle, babama doyamadım ben, erken kaybettim, sizin güzel yıllarınız olsun canım..

Boncukçu dedi ki...

Yaşıtmış babalarımız. Muhteşem bir nesilmiş di mi o Cumhuriyet çocukları...
Geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum.

Asuman Yelen dedi ki...

Babana sağlık diliyor, güzel haberlerini bekliyoruz Özlem' cim...

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Çok geçmis olsun. Allah sifalar versin. Iyi haberlerinizi bekliyoruz.

pie kurabiye dedi ki...

Acil sifalar diliyorum Ozlemcim.com gecmis olsun.

AslıASLI dedi ki...

Elimde değil baba deyince başlıyorum ağlamaya :(
Allah hayırlı şifalar versin, görürsün bak uyanıcak ve yeniden hep beraber olucaksınız.
Çok, çok geçmiş olsun.

nehircce dedi ki...

Geçmiş olsun :( Allahtan acil şifalar diliyorum babanız için..

Oglak Kizlari dedi ki...

Özlem im,

Geçmiş olur, gider inşallah.

Hayırlı haber bekleyen anne.

Adsız dedi ki...

canımmmçok geçmiş olsunnn :(

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sevgili arkadaşlar, babam halen yoğun bakımda. Eskiye göre biraz iyi, tedavisi devam ediyor. Hepinize desteğiniz için çok teşekkür ederim. Güzel haberler vermek dileği ile ...