20 Aralık 2013 Cuma

BENDEN KALAN ...


Umut günümdür cuma. Kendimi fotoğraftaki yapraklar gibi yorgun hissetsem de cumaları ayrı severim.
Nedenini bilmiyorum.
Ardımda bir hafta bıraktığım için olabilir.
Hafta sonu yaklaştığı için olabilir. Diğer günlerden daha iyi gelir bana ...

***
Bu yıl ilk kez yeni yıl süslemeleri yapmadım evde. Oysa her yıl aralık girer girmez başlardık evi süslemeye. Babamın hastalığının verdiği moralsizlik bu konuyla çok ilgili tabii. Şimdi durumu biraz daha iyiye gitse de halen yoğun bakımda yatıyor olması bile üzücü. Konuşamıyor şu anda. Fakat sürekli yazıyor. Doktor ve hemşirelere yazarak bizi anlatıyormuş. Bize de doktor ve hemşirelerin kendisine çok iyi baktığını yazdı.
Ah babam, hasta halinle hayata tutunuyorsun...

***
Tolstoy'un Son Yılı'na başladım, pek iyi geldi bana bu kitap.

Tolstoy'un sevdiğim yazarlardan olması bunun nedeni olabilir ama en önemli nedenlerden biri de bence çeviri. İlknur Özdemir'in çevirilerini seviyorum. Reklam olmaz umarım.
***
Oğlan gelir birazdan okuldan.  Evimizde bir klasik haline gelen  CUMA GÜNÜ PASTASI yaptım ona. Aslında son derece kolay uyduruk bir pasta, ama seviyor çocuk, eğlenceli geliyor ona cuma günleri anne pastası yemek.

Benden güne kalanlar şimdilik bu kadar. Bundan sonra bloğuma daha sık yazmaya karar verdim. Anladım ki yazmak iyi geliyor bana, dilerim daha keyifli yazılar yazarım ...

10 yorum:

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

En kısa zamanda babanız iyileşir inşallah ve 2014 size çok iyi gelir umarım.

pie kurabiye dedi ki...

Yeni yıla babanla beraber girersiniz inşallah canım.

resimli günlük dedi ki...

Babana Rabbim acil şifalar versin, yazdıklarını okurken gözlerim doldu, burukluğunuzu tahmin edebiliyorum.

Çevirmen bence de çok önemli, nerdeyse yazar kadar hatta. Aslında güzel olan bir çok kitabı mahvettiklerine şahit oldum çünkü. İyi yazarlar kadar iyi çevirmenleri de söylemek lazım aslında. Çünkü bazen aynı kitap farklı yayınevlerinde, farklı çevirilerle basılmış olabiliyor. Yayınevi ve çevirmen hakkında fikrimiz olursa satın alırken daha isabetli tercihler yapabiliriz diye düşünüyorum.

hüznün tadı dedi ki...

Bende şifalar diliyorum bu güzel cuma gününde.

Esin Bozdemir dedi ki...

Pasta harika göründü gözüme.)
Tolstoy'un son zamanlarını sinema dizisi olarak Ulusal Kanalda izlemiştim yakın bir tarihte.. Kitabı da mutlaka güzeldir.
Alıp okumalıyım..

Bu arada inşallah yeni yıla babanızla birlikte daha sağlıklı, huzurlu ve umutlu girersiniz.

Yeni Yılda her şey gönlünüzce olsun..Sevgiler

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamze Ersöz : Sağol canım, hepimize iyi gelsin yeni yıl :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Pie Kurabiye : Canım, inşallah ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Resimli günlük : Canım çok sağol ...
Benim için de yabancı kitaplarda yayın evi ve özellikle çevirmen çok önemli ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hüznün Tadı : Çok teşekkür ederim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Esin : Film için çok olumlu eleştiriler duydum ,ilk fırsatta izleyeceğim. Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Mutlu yıllar...