11 Şubat 2017 Cumartesi

ÖRMENİN DAYANILMAZ MUTLULUĞU

Ortaokulda ev ekonomisi dersimiz vardı. 
Yaşı benim gibi kırklarin sonunda olanlar bilir.
Ben o dersin dikiş kısımlarını hiç sevmezdim. Hiç unutmam; öğretmen bize bebek zıbını diktirmiş ve kesinlikle anneleriniz yardım etmeyecek demişti.
O zıbını dikerken ağladığımı hatırlıyorum.
Dikişle aram o kadar kötüdür yani. Ama iş örgüye gelince durum tamamen farklı. 
Sekiz yaşımdan beri hep birseyler örerim ben.  Bebeklerime minik elbiseler, elbezleri falan filan.

Bu yıl evdeyim. Çalışmıyorum ya  bir şeyler üretmem lazım.  Önce bere ve  boyunlukla işe başladım.  Sonra parmaksız eldivenlerle devam ettim.
Annemi kaybetmeden önce üzerinde çiçekler olan bir yün almıştım.
Annemden sonra amaçsızca onu örmeye başladım.  Yüz ilmek attım kenarlarına lastik yaptım dümdüz ördüm  ördüm.
Ne olacağına kara vermedim hatta örmeyi de  abarttım. Uzunca bir şey oldu. Ben de onu lastik kısımlarından birleştirip diktim.  Kol için de kenardan birleştirdim.  Evde iki de düğme buldum.  Hırka gibi panço gibi bir şey oldu.

Nasıl olduğu güzel veya  çirkin  olmasi hiç önemli değil; annemin gidişinden 40 gün sonra kendime ait   birşey  yaptığım için sevindim, mutlu oldum. 

Örgünün böyle de bir özelliği var .
Bir çeşit terapi.
E o zaman kış bitmeden örmeye devam.  ☺☺☺







 


12 yorum:

Adsız dedi ki...

Emeginize sağlık gerçekten severek yapılan el işleri terapi geliyor insana

Makbule Abalı dedi ki...

Biz de ev ekonomisi dersi gördük. Çok titiz öğretmenlerimiz vardı.
Çok güzel işler çıkmış.
Hepsi güzel ama son fotoğraf karesi en güzeli sanırım.
Sevgiler.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Kendi çapımda oyalaniyorum böyle ...
Sevgiler . ☺

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bizim öğretmenimiz de çok titizdi. Örgü ve dikişten başka öz bakım konusunda da eğitim verirlerdi. Son fotograftaki son ördüğüm öğretmenim diyorum ya oyalamaca bakalım o nasıl olacak?
Sevgi ve saygilarimla. ☺❤

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

çok güzel görünüyor. :)

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

Keşke yine ev ekonomisi gibi dersler yeniden müfredata eklense..

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Örgü de bir çeşit terapi sanırım.Size iyi gelmesi ne güzel, sevgiler...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Dün ben de onu düşündüm. Ne güzel olurdu gerçekten .

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sağol Gamzem sevgiler benden. ☺❤

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim. ☺❤

Persephone dedi ki...

Çok hüzel olmuş. Emeğinize sağlık. Anneniz nur içinde uyusun. Sevgiler...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Sevgiler benden ...