9 Aralık 2014 Salı

YAŞ


Bir haftadır hava kapalı. Antalya değil de Londra'da yaşıyor gibiyim.

İçimdeki küçük Polyanna sayesinde bulutlu havanın da keyfini sürdüm valla. Bol bol bulut fotoğrafı  çektim. Uzun yürüyüşler yaptım. Taa ki dün geceye kadar, dün gece gökyüzünde bulutların savaşı başladı. Hem de ne savaş. Işıklı, sesli, bol gürültülü ve korkunç !!!! Oğlumla yer değiştirdik
 sanki. Ben çocuğum o baba . Anne neden korkuyorsun ki, gökyüzünde bulutların çarpışmasından gök gürler, şimşek çakar demeye başladı çocuk. Onca yağmurun sonucu olarak okullar tatil edildi.

Okulların tatil olması hadi neyse de; ya işe gitmek zorunda olanlar onlara ne demeli ? Böyle anlarda ekmeğini sokaktan kazanan insanları düşünürüm en çok, bir de evsiz olanları ve sokak kedilerini ...

****



Geçen hafta oğlumla benim sınav haftamızdı. Bir yandan oğlum, diğer yandan öğrencilerim sınava girdiler. sonuç güzel çok şükür ... Altıncı sınıf müfredatı çok yoğun, konular fazla ve hızlı ilerliyor. Çocukların sırtında bir yük sanki dersler.  Bir de Osmanlı Türkçesi söylemleri var. Şaşkınlıkla izliyorum ...

****

Geçen hafta ayrıca boş kaldığım anlarda sinema haftamdı. İki film izledim. Sanırım ben filmleri sinema salonlarında izlemeyi sevenlerdenim ve fakat ikisini de beğenmedim. Özellikle Karışık Kaset beni hayal kırıklığına uğrattı. Kitabı gibi değildi ve çok yapay buldum. Kitap daha samimiydi. Zaten bende bu hep böyledir her zaman kitap filmden daha güzeldir diye düşünürüm nedense.

****

Bu hafta derslere bir hafta mola verdik. Benim için iyi oldu. Evde de olsam dinlenmek iyi gelecek. Bu gün var gücümle tembellik yapmak istiyorum. Kitabım ve yeşil çayım eşlik etsin bana. 

Murakami'nin yeni kitabına başladım şimdilik keyifli gidiyor. Benim için değişik bir yazar Murakami. Hakkında ne düşüneceğimi pek bilemiyorum. Herkesin sevdiği romanlarını beğenmiyor - sahilde kafka hariç -. Kimsenin beğenmediği kitaplarını bayılarak okuyorum. Ya onda var bir tuhaflık ya bende :)

Bu arada Ayşe Sarısayın'ın yeni romanı Ansızın Gün Batımı'nı bitirdim. Başlangıçta biraz sıkılsam da ortalara doğru kitabın  içine girdim ve beğendim. 



****

Şaka maka bir yıl daha geçiyor hayatlarımızdan. Sınav, yağmur, ders, kitap derken yaşlanıyoruz, yok yok yaş alıyoruz  :))




16 yorum:

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

İçinizdeki Polyanna hiç ölmesin.Çok öpüyorum...

mavi dedi ki...

ne güzel -evsiz ve sokakta çalışanlar, kediler hariç- yağmur burada da yağıyor ama ya işte oluyorum ya da gece uyuyor olurum.özledim şöyle evde gündüz vakti şakır şakır yağan yağmuru izlemeyi..

Handan dedi ki...

Geçen hafta Labirent'in kitabını okuyan büyük oğluş serinin sonunda yanıma geldi ve " Anne bu kitabın filmi de varmış ya, babama da söyle asla ama asla izlemiyoruz. Kitap o kadar güzeldi ki bunu filmle bozmak istemiyorum." dedi:-) Ben de genelde kitabı okuduysam filmde hayal kırıklığına uğruyorum:-)

Makbule Abalı dedi ki...

Bazen hayat devam ederken, yaşadıkça bazı şeyleri de daha iyi anlıyoruz. Oğlunuz büyümüş ve size yardımcı olmaya başlamış, ne güzel.
Yağmur zarar verici olmasa, aşırı yağmasa nasıl da yararlıdır doğa için.Her yağmur, pencere önünde kitap okumayı hatırlatır bana.

Asis dedi ki...

Burda da havalar soğuk sisli yağmurlu ama bu mevsim bura böyle...Murakami'nin bu kiatabını aldım ama henüz okuyamadım daha...Sağlıklı keyifli günler olsun,sevgilerimle..

GÖNÜL dedi ki...

polyanna ruhuna sahip insanlar çok azaldı içinizdeki o güzel ruh hiç kaybolmasın sevgiler

Kitap Eylemi dedi ki...

ben de sinemada film izlemeyi daha çok seviyorum , karışık kaseti okuyunca aynı şeyi düşünmüştüm , filmini izlesem beğenmem muhtemelen demiştim , kitap samimiydi çünü, filmde bunu arayacaktım , demek ki izlemediğim için kaypta değilim...

Asis dedi ki...

Sağlıklı mutlu bir yıl dileğiyle sevgiler.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım benim çok sağol. Ben de çok öpüyorum :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bu aralar bana nazar değdi. Yağmurlu havalarda hep sokaklardayim ☺

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Handan cim kesinlikle. .. Bundan sonra ya kitap ya fildir benim için de :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çocuklar hızla büyüyor sevgili öğretmenim. O da ben de şaşırıyorum bu duruma. Yağmur ve kitap pek yakışıyor bence de birbirine :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım bir kaç gönder buralar bile öyle . Mevsim gereğini yapıyor Bence . Murakami okumayı seviyorum ben ☺

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım Sağol sevgiler benden :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bence hiç kayıp değil kitap daha guzeli :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım yeni yıl sana ve sevdiklerine güzellikler getirsin ☺ 💗